tisdag 6 mars 2012

Blomsterkrans av virkade blommor




Igår stökade jag i lite lådor ibland min mammas saker. Jag fann ett gäng med dragkedjor till, knappar, massor med sytråd och andra grejor. Tyg finns det också en hel del av, kanske jag ska försöka mig på o sy lite igen..... o så hittade jag en liten mindre låda o i den fanns ståltråd, blomblad, små pistiller hmm heter de så? ja men lite blomgrejor iaf. Så hittade jag en frigolit-ring o då tänkte jag att då ska jag göra en krans av mammas o mina saker. Det hade hon gillat.

Jag lindade med grönt självhäftande tunt band som fanns bland mammas saker. Gjorde frigolitringen grön sen tog jag några av bladen och gick o hämtade min korg med alla blommor jag virkat.

Jag plockade ut några blommor och satte fast dessa med nålar, bladen hade ståltråd så dessa var lätta o sticka in. Om jag skulle vilja så kan jag byta ut blommorna lite o ändra om eftersom de är lätt o sticka i frigoliten men den där kransen blir fin i våran hall.Så här blev resultatet, först baksidan =)

Inga kommentarer: