lördag 10 mars 2012

Till barbie

Till Tindras barbiedockor har jag virkat en del. Jag hittar på o provar o så virkar jag en bit till.
Har inte skrivit upp nåt mönster på nåt. Brudklänningen är det enda som är efter mönster som jag fick av snälla och duktiga Gunilla.



Blommorna, de små rosorna virkade jag efter eget huvud och rullade ihop och sydde fast.



Så hittade jag en liten spinngrej och en träpall på loppis. Bordet målade jag vitt o virkade en liten duk till i tunt garn.



Så ska det ju vara lite väskor o annat med till de kära dockorna.

3 kommentarer:

Unknown sa...

Så fina! Skulle va bra till min barbie med. Kommer du att lägga ut några mönster?

Evas Pyssel sa...

Det var fina kläder du virkat till Barbie. Roligt för Tindra att ha så mycket fina att byta med ! Kram Eva

Pysselfarmor sa...

Så fina! Och du har säkert sett denna "ångestladdade" sida med massor massor av mönster ;-))
http://www.stickatillbarbie.se/